måndag 21 februari 2011

Medium

Satte mig för att se ett avsnitt av Medium. Det visade sig vara det allra sista! Sådana brukar vara mediokra och väldigt tydligt det sista avsnittet där skådisarna är håglösa och manuset tunt. Men jag tyckte att de gjort ett fint jobb med denna serieavslutning. Den sammanfattade hela seriens kärna: Kärleken och respekten mellan makarna, hennes förmågor och hur de emellanåt ställer till det. Man fick se en alternativ framtid och det finaste av allt: Mjuka blickar när maken tar emot makan på andra sidan. Ja, jag är ju inte känd för att vara en romantiker, men en liten tår kom det allt.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jag tyckte att det var trevligt i slutet när alla skådisarna vinkade hej då. Tack och hej till publiken. :)

Anonym sa...

Åh jag tyckte också att det var fint. Jag gillar när de verkligen avslutar ordentligt. Inte en chans att någon klåfingrig producent får för sig att göra en uppföljning...

Hanna Lans sa...

Ja, det var respektfullt tyckte jag. Och som du säger, brittabloggar, så kan det inte förstöras i efterhand!