lördag 19 mars 2011

På lördag är det fest

Här är det matblogg idag. Tydligen var det trivsamt att laga mat för sambon upplyste mig om att jag oupphörligen gnolade på reklamlåten "Kyckling på fredag" medan jag lagade mat. Jag gnolar bara om jag är lycklig. Men idag är det lördag, så det serverades ett glas rött till maten. Sonen och hans vän pratade om hur rumpstudsar kunde döda någon omedelbart. Hundarna gnällde efter att få smaka. Jag tog två glas rött.

 Men alltså, hur gott är det inte med potatis, rosmarin, vitlök och salt..?



Eller med kyckling med färskostgojs och soltorkade tomater invirat i bacon..?

4 kommentarer:

Sofie sa...

Oj oj, det ser jättegott ut! Själv åt jag sallad. Gott, men lite tråkigt.

NEWYORKMAMMAN sa...

Mycket gott! Rosmarin kan pigga upp mycket. Tva glas rott?! Dar ser man. Vad sager damerna om detta? Blir inte de sura nar det fortars alkohol i huset?

Hanna Lans sa...

Om jag dricker vin så blir jag inte medveten om vad damerna tycker. ;) Närå, jag känner inte av dem alls längre faktiskt!

camillos sa...

Mums, det ser gott ut!