tisdag 26 april 2011

Förfärlige Fredrik

Här sitter jag och försöker skriva 10.000 tecken. Det går inget vidare. Jag är inte en diciplinerad författare på så sätt att jag skriver från början till slut. Jag skriver lite här och lite där. Särskilt som manuskriptet handlar om fyra olika personer och deras inblandning i varandras liv. Då måste jag skriva om en och samma händelse fast ur flera personers perspektiv. Då är det bäst om man hoppar mellan avsnitten så att man får det autentiskt. Men nu har texten vuxit till lite för stora proportioner. Nu måste jag bringa reda i min egen oreda. Måste faktiskt skriva från a till ö, annars kommer jag tappa bort mig. Så jag har bestämt att nu måste jag styra upp den där förfärlige Fredrik som är huvudkaraktären. Hur blev han som han blev? Finns det några förmildrande omständigheter? Så jag har läst igenom alla hans avsnitt och fnissar förtjust för mig själv. He he, han ska få lida, den där förfärlige Fredrik. I långt många fler tecken än tiotusen.

Uppdatering: Ha! Jag har klarat målet för dagen. Vem hade trott det för en timme sedan? Kanske börjar jag få lite disciplin trots allt.

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Det låter som en spännande berättelse, Fredrik vill man gärna veta mer om :)

Hanna Lans sa...

Stay tuned, så ska du definitivt få veta mer! ;)

Mångmamma sa...

Utsåg dig till denna veckas kvinnliga blogg, inne hos mig.
:)
Väl bekomme!

Hanna Lans sa...

Åh, vad roligt att höra, Mångmamma, jag skriver genast ett inlägg och detta!