onsdag 20 april 2011

Grava lax

Ja, här gravas det lax minsann. I år kör jag på en saffransvariant som jag inte prövat förut. Till denna aktivitet tar jag ett glas påskmust. Kan det bli mer julstämning i ett hus? Kanske ska jag baka lite pepparkakor också ...

Nu har jag fixat bildbevis. Men vad gör laxen i vasken? Joserru, den är fortfarande en liten bit frusen, så den vecklar inte ut sig. Om en pyttestund gör den det dock, men eftersom fisk är det godaste ligisterna vet, så måste jag skydda godbiten med ett galler på en plats de kanske inte kan nå. Det är helt otroligt vad långa de kan bli om något luktar gott.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Mums!

karin sa...

oj vad kul att grava egen lax!

Hanna Lans sa...

Och det blir så himla mycket godare också! Och större variation på smaken, även om själva grundsmaken är kvar. Den här med saffran luktar jättegott, men jag smakar först imorgon!