tisdag 31 maj 2011

Djävulsformeln

Jag har aldrig läst en bok av Carina Rydberg. Emellanåt är jag inne på boktipset.se där hon bloggar och uppdaterar ganska ofta. Men där tycker jag att hon har snöat in så mycket på Assange att jag har svårt att läsa till slutet på hennes inlägg. Men så var jag då på bokcirkel för ett tag sedan och vi tog med böcker som vi ville byta med varandra. Jag kom hem med bl.a. Djävulsformeln av just Rydberg. Inte har jag kommit långt inte, men måste redan säga att åh, vad jag gillar hennes sätt att skriva! Om innehållet håller boken igenom, det har jag ingen aning om just nu, men språket och meningsuppbyggnaden njuter jag av. Ja, hon skriver riktigt bra. Här tänker jag lära mig något. Vad vet jag ännu inte, men något ska jag ta med mig!

9 kommentarer:

Sofie sa...

Jag har inte läst något av henne men tänkte läsa "Den högsta kasten" någon gång.

Anneli Stålberg sa...

Jag har inte heller läst något av henne. Har lite svårt för henne som person men för den skull så kan man ju läsa hennes böcker :)

Maria Engelwinge sa...

Jag har inte läst något av Rydberg, vet inte ens vem hon är, men visst är det underbart att få bli imponerad? Det blev jag när jag läste din roman, Hanna:).

Hanna Lans sa...

Åh Maria, blev du imponerad av min roman?! Nu blev jag lite blyg. Eller var det Jante som kom flygandes...? HUR ska man få bort Jante en gång för alla, ibland är jag ju så himla duktig på det. Tack för komplimangen, den värmde!

Maria Engelwinge sa...

Meh... Klart jag blev! Sug åt dig och be Jante dra åt h-e:).
Puss

Duktiga Tjejen sa...

Tack för kommentaren och vad "kul" att du känner igen dig och att du har blivit utgiven! Puerto Rico ligger ju dessutom i USA... så kanske är min story redan publicerad och klar... *Bröööl* Nu vill jag läsa din bok!

Hanna Lans sa...

Duktiga tjejen: Välkommen! Du, det finns alltid plats för en bok till, låt ingen tuta i dig något annat! Min bok kan du antingen köpa genom förlaget: info@berghemforlag.se eller via Adlibris. Man kan också gå till sitt närmaste bibliotek och be dem ta in den alternativt har de den redan. (Bibliotekslån är bra för mig, där förs det statistik. Statistik är bra!)

Annika, Bokplantan sa...

Det är väl i den hon skriver om Ernst Billgren? Jag gillade den också massor.

Hanna Lans sa...

Ja, det är den om Ernst. Intressant att hon får lämna ut namnen sådär. Visserligen vet jag att man i Sverige är väldigt generösa med tryckfriheten, men ändå.