onsdag 25 maj 2011

Idag är mitt glas halvtomt

Idag gör jag något dumt. Jag surar över vädret. Man ska inte sura över saker man inte kan göra något åt, men idag gör jag det ändå. Egentligen surar jag nog över det faktum att jag bor i ett land där man inte kan ta för givet att sommaren kommer bli varm. Då blir varje sämre dag en smärre katastrof. För tänk om det blir så imorgon också? Och dagen därpå? Det är därför jag ofta tycker bättre om hösten. För då är mitt glas alltid halvfullt. Då glädjer jag mig över varje fin dag istället för att sura över de sämre dagarna.

Hjälp, idag är jag väldigt svensk.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Man kan ju alltid sitta inne och skriva...

NEWYORKMAMMAN sa...

Paris första, eller var det kanske andra, sommar tillbringade vi I Sverige. Två hela månader av regn och 15 grader! Sådär ja, nu känner du väl dig genast mer munter?! Vädret i Sverige är verkligen jobbigt, jag förstår dig. Man kan bli deprimerad för mindre. Kram, törs jag skriva "en solig och varm" sådan? från New York.

Hanna Lans sa...

Nilla: Det gör jag, men idag är det jag skriver inte bra. Konstigt, det var det ju igår...

Kajsa: Vi brukar få ert väder några daga senare, så jag kanske kan se fram emot en trevlig och varm helg?

Maria Engelwinge sa...

Haha, passar bra till inlägget jag skrev tidigare *s*
Jag brukar tänka att mitt glas alltid är fullt, oavsett om det är med glädje, sorg eller ilska. Eller som jag såg i en film när någon fick frågan om hans glas var halvfullt eller halvtomt och han svarade: There's a glas??? ;)

Hanna Lans sa...

Maria: Det var efter att jag hade kommenterat hos dig som jag märkte att jag tydligen hade en halvkass dag. Så stursk var jag alltså först, för att sedan trilla ner i mitt lilla glas... Eller, om det nu finns ett glas. ;)

camillos sa...

Fast det har ju också blåst väääldigt mycket. Och regnat. En annan dag blir det sol...fast det hjälper ju föga när det känns trist NU.