måndag 9 maj 2011

Linas matkasse

Här har det varit high life i några timmar. Barn sprang in och ut ur alla ytterdörrar, fyra stycken, och jag tror att jag räknade rätt när jag säger att det var sju individer alltsomallt. Men helt säker kan man inte vara. In genom den främre ytterdörren kom helt plötsligt en man jag aldrig sett förr. Hej hej, sa han, ställde två kassar i hallen och gick sedan. Det var en härlig leverans från Linas matkasse som jag hade glömt av. Jag hade alltså kunnat laga ett gott mål mat ikväll. Istället sitter jag av någon anledning framför datorn och äter knäckebröd. Förklara det någon?

6 kommentarer:

Sofie sa...

Gräsänka?

Marie A sa...

Värmen och avsaknad av matlagningslust??

Hanna Lans sa...

Jag saknar alltid matlagningslust, men lagar ändå. Vet inte vad som hände idag.

Marie A sa...

Vill bara berätta för dif Hanna att jag fick precis ett sms av en arbetskamrat som fick låna mitt ex av din bok. Hon kunde inte sluta läsa skrev hon. Det är ett bra betyg! I morgon får jag nog en trött arbetskamrat =))

Hanna som inte orkar logga in sa...

Åh, vad kul att höra Marie! Nu kanske jag får lite energi att avsluta mordet jag håller på att fila på. ;)

Den besatta sa...

Knäckebröd är underskattat! Helt legitim middagsersättning i vissa fall :)