fredag 4 november 2011

Vad gömmer sig här?

Se vilka fina album jag hittade när jag letade efter ett visst foto! I dem alla finns det gamla foton på allvarliga människor i stärkta kragar. Ungefär lika många kvinnor som män och en hel del barn. Många har namn på baksidan. Underbara gamla foton, jag älskar sådant här. Men fotot jag sökte fanns inte i någon av dessa. Det fanns på ett annat ställe.



Något mycket märkligt har förresten uppdagats. Jag ska göra en extra koll imorgon för att se om det verkligen stämmer. Jeez, det här med spökjakt är verkligen spännande!

6 kommentarer:

Sofie sa...

Det är fantastiskt med gamla foton! Hoppas du har en trevlig fredag! Idol för hela slanten här.

Anonym sa...

Med det bokprojekt jag arbetar med nu går jag igenom tiotals album fulla med gamla bilder och det är verkligen helt fantastiskt! Särskilt när jag ser en bild på en man och tänker "Wow, vilken snygg kille!" och tre sekunder senare inser att det är den snart 80-årige gubben som bor längre bort i byn ... :)

Hanna Lans sa...

Sofie: Ja, det är fantastiskt! Idol? Nej, jag är väl ensam om i Sverige att inte följa det ...

Malin: Det kliar i fingrarna att skriva och hitta på om alla människor jag hittar i albumen. De här är dock långt mycket äldre än att de kan leva idag. De flesta bilder är tagna i mitten och slutet av 1800-talet.

Desirée sa...

Vilken skatt!!

vally sa...

Svamlade ihop något i går men det syns inte.
Jo jag ville bara tala om, att jag minns lite av stämningen under kriget.
Radiorösterna. Krigsbilder i tidningen SE. Hörde också beundrande uttalanden om Hitler.
Samma sorts människor finns även i dag.
Kusligt att tänka så.

Hanna Lans sa...

MM&I: Ja, verkligen!

Vally: Usch, riktigt kusligt.