lördag 31 december 2011

Numerologi

Via Lovable kom jag till en sida om numerologi. Eftersom de flesta bloggare summerar sina år just nu och jag hellre gör något annat, så tog jag testet. Såhär ska mitt 2012 bli, och det är ju onekligen något att fundera över:

#5 Personal Year
Major Arcana Tarot Card: The Chariot
Key Words: Forward movement, progress, change, versatility.
There will be more freedom in your life this year, but also an inner restlessness and something pushing from within to make life changes. A good year for travel for both business and personal reasons. You must be prepared for the unexpected and unusual. Be progressive, but beware of burning bridges behind you that should be left to cross back over at some future time. Do not act in haste! This is a time for new study, new friends, and the old and outworn being replaced by the new. Late summer brings opportunity for thrilling change and new freedom.

3 kommentarer:

Sara Wickenberg sa...

Men det är ju ett tarotkort som du fick! The Chariot. Faktiskt samma tarotkort som Morris valde ut (han drog ett och valde ett som "talade till honom"). Bra kort, positiv och balanserad riktning framåt.

Sofie sa...

Jag fick 3. Nu måste jag läsa mer om the empress. :)

Gott nytt år till dig!

Hanna Lans sa...

Bort med det som stagnerat. Att man vinner det man tar sig för, men att man måste behålla riktningen? Ett annat ord för the Chariot var Victory enligt en lära. Det lät ju trevligt, men jag har ingen lust att kriga innan ... Fast så läste jag att segern inte behövde vara att man krigat, det kunde vara seger över ett hinder, alternativt att man når sina mål. Låter det så som du tolkar det Sara?

Sofie: Jag kan ingenting om sådant här, men the empress låter väl som ett positivt kort om man ser till själva ordet?

Gott Nytt År till er båda!