fredag 30 mars 2012

Ny diet

Jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig. Det stannar tyvärr där. Jag tänker, men gör inte. Följer absolut inte. Det är ju så gott med snacks. Det är ju så gott att sitta framför TVn med ett glas vin. Detta resulterar i dåligt samvete. Något som jag idag kan slappna av med. Om jag ändrar snacksen till popcorn istället för kex och ost, så är det ju rena hälsobomben! Popcorn är gott, så det äter jag gärna. Ok, nu är dieten fixad, ska bara snöra på mig ett par joggingskor och ta mig en runda också.

9 kommentarer:

Lovable sa...

Mmm, popcorn. Det är SÅ gott, jag ska omedelbart ta mig an din diet också! :-)

camillos sa...

Hälsobomb? Vilken god hälsobomb!

Joanna Björkqvist sa...

Livet är for kort för att hinna med dieter! Du kvalar knappast in i Biggest loser, så kosta på dig ett glas vin till i soffan och massor av ost som förhindrar benskörhet! :)

Desirée sa...

Håller med Joanna jag!

mamman sa...

Fortsätt njuuuut min vän!

vally sa...

Helt perfekt.
Skall läsa artikeln, för att ta reda på, om smöret har någon störande effekt på den hälsobringande produkten.

Hanna Lans sa...

Enligt artikeln ska det vara ok med smöret/oljan, men inte i för stor mängd.

Joanna: Jag skulle inte drömma om en diet utan vin. ;)

Marina sa...

För en popcornoman som mig så är det fantastiska nyheter - prata om drömdiet!

Hanna Lans sa...

Jag njuter i fulla drag i detta nu. :)