måndag 26 mars 2012

Refuserad

Jaha, refuserad av Kabusa. Jag vet faktiskt inte om jag kommer att skicka iväg manuset till något annat etablerat förlag. Jag menar, jag har ju ett eget förlag och för att det också ska bli etablerat så behöver jag ge ut böcker genom det, eller hur? Bäst då att börja med mina egna. En dag blir jag det nya Piratförlaget. Eller Kalla Kulor?

Du måste själv vara förändringen du vill se i världen. Sa någon klok en gång. Kommer dock inte ihåg vem.

Ny dag, nya tag. En Bokmässa att se fram emot och en förening att vara aktiv i!

11 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Attans! Det är nästan omöjligt att bli utgiven nu ju. Suck. Fast du blir ju utgiven på Berghem förlag! :)

Joanna Björkqvist sa...

Typiskt! Men du, nu håvar du istället in pengarna själv! Det ska ju bli en storsäljare! Som vi andra ska dra nytta av genom att sola oss i glansen av att vara med i samma förening!

Kram och heja, heja!

Andra intryck sa...

Nej! Men som du sa, nu finns det chans att ditt förlag blir större!

Maria Engelwinge sa...

Hallå vännen! Tittar bara in för att säga hej. Jag finns här och läser fast jag inte skriver nåt på bloggen just nu:). Hoppas allt är bra med dig kära vän, saknar dig! Pusselismask!

camillos sa...

Klart du ska ge ut boken själv!

Hanna Lans sa...

Klart det ska bli en storsäljare! Oj, vilken förebild jag ska bli för alla hågade författare med refuserade manus i byrålådan! Se upp världen, här kommer jag! :)

Hanna Lans sa...

Maria din toka, vart har du tagit vägen? Är du klar med bok nummer två? Pusselismask tbx!

Sofie sa...

Du vet att du i alla fall kommer sälja lika många böcker som av din första! Förmodligen fler. :)

Anneli Stålberg sa...

Typiskt! Det är deras förlust. Du har ju en helt egen väg att gå och ett eget förlag. Lycka till!

Annika sa...

Kabusa är bra. Det var när de refuserade Snökupan som jag bestämde mig för att starta Grim förlag. Nu ger vi järnet, tillsammans är vi urstarka!

Hanna Lans sa...

De var i alla fall respektfulla nog att göra det snabbt och inte lämna en i limbo i ett halvår. Ja, nu kör vi!!!