onsdag 4 april 2012

Bakåtsträvare

Jag gillar att pröva nya saker. Nya smaker, nya kläder, nya länder etc. Men det här med ny teknik? Not so much. Jag har haft problem med min e-legitimation i flera år. Först nu hittade jag en bankkvinna som förklarade vad felet var. Fick nytt kort, nya dosor. Jag trodde att själva grejen med ny teknik var att saker och ting skulle bli smidigare? Säkrare? Jag tycker det verkar lika säkert att gå till ett bankkontor. Och smidigare? De där 20 minuterna man kan få vänta på ett kontor, de har bytts ut mot 40 minuter hemma vid datorn. Jag känner mig som världens tråkmånsa och bakåtsträvare och tjurkärring, men jag tycker inte detta är smidigt. Inte alls.

Har dock en lycklig son som sitter och spelar spel som nu är inköpta med min nya e-legitimation. Alltid något.

3 kommentarer:

camillos sa...

Ny teknik är bra. När det funkar.

:-)

Hanna Lans sa...

Njae, jag vet inte jag ... *Gruffmorrochgruff*

Ninas skrivarlya sa...

Hahaha! Åh vad jag känner igen mig... :)