lördag 21 april 2012

Politik på alla nivåer

Det verkar inte som att Sarkozy kommer att sitta kvar som president i Frankrike. Jag är inte särdeles intresserad av politik. Inte den sort som vi läser om i dagstidningarna i alla fall. Jag är mer intresserad av politiken bakom.

Har man bott i USA så blir man lite cynisk. Allt har med pengar att göra. Och makt. Makten och härligheten. I Sarkozys fall handlar makten om presidentskapet och härligheten om Carla Bruni. Hur länge tror vi att hon stannar vid sin mans sida nu när han blir avsatt? Om han inte skaffar sig en annan hög position inom kort efter valet, så blir det skilsmässa.

Det bästa med den skilsmässan är att då kanske hon kan släppa ett nytt album igen? Om hon inte snappar åt sig nästa president också förtås, då får världen vänta ytterligare några år på nästa album. Tills dess lyssnar jag på hennes två första och njuter.

F.ö. är jag skitsur på blogspot. Min webbläsare stöds inte längre av Blogger, blir jag informerad av. Vissa delar av Blogger kommer inte att fungera. Dessutom har jag en för gammal dator, så jag kan inte ladda ner Chrome, som är det som rekommenderas. Men kära blogger, varför ändra utan att fråga mig? Jag var nöjd med hur det fungerade. Nu kan jag varken blogga eller kommentera på mina vänners bloggar. Kanske dags att byta upp mig till Wordpress och blogga under eget namn? Kanske dags att lämna el presidente Blogspot, och gå vidare till nästa vinnande kandidat ...?

2 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Hanna, ska vi byta tillsammans? Jag har min kortblogg på WP och allt, precis allt är så mycket bättre där. Jag kan tänka mig att byta när som (och kommer göra det också). Säg till om du vill hänga på! Eller säg till om du vill att jag ska hänga på.
Pusselismask!

nillas liv på pinnen sa...

Ha ha, du kanske skulle bli politisk kommentator?