torsdag 26 april 2012

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Maria! Jag måste skriva åtta bra saker om mig själv. Anledningen till att just jag blev utvald är att hon tror sig veta att jag inte ger mig själv tillräckligt mycket cred. Det kan hon tyvärr ha rätt i ... Men it so happens att vi just ikväll har haft ett fint personalmöte där den psykosociala arbetsgruppen bestämde att vi skulle gå runt med lappar på ryggen och att de andra skulle skriva varsin positiv sak om en. Så nu är jag fullladdad (på fullt allvar vill ordkontrollen att jag skriver med tre L i rad, känns väl lite sisådär ...) med positiva ord om mig själv!

Men jag börjar med vad jag tycker är bra om mig själv, annars känns det som fusk:

1) Jag är rakryggad
2) Jag gillar mig själv
3) Jag vågar det mesta
4) Det jag inte vågar gör jag ändå
5) Jag är empatisk
6) Jag är en lyhörd mamma

Och så går jag vidare till vad mina lärare tycker om mig som chef:

1) Rättvis
2) Bra lyssnare
3) Hjälpsam
4) Omtänksam
5) Ärlig

6) Grym chef!

Den där sista får man verkligen hoppas är skriven utifrån uppgiften, dvs att jag ska tolka den positivt ...

Jag skickar vidare utmaningen till Duktiga Tjejen, Helena och Joanna!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska anta utmaningen! Det var inga dåliga omdömen du fick i egenskap av chef. Grattis till det. :-)

Sofie sa...

Jag säger som Helena, inga dåliga omdömen, grattis!

camillos sa...

Åh, en liknande övning gjorde jag i tisdags på kurs.

Maria Engelwinge sa...

Du är så BRA och jag tycker SÅ mycket om dig!

Anneli Stålberg sa...

Du är bra på väldigt bra saker! :)

Joanna Björkqvist sa...

Vad kul! Jag tackar för utmaningen, som jag ser först nu, och ska självklart ta mig an den imorgon!

Och du, jag tror minsann både du och de där kloka medarbetarna har rätt! :)

Hanna Lans sa...

Jag har förmodligen världens bästa medarbetare! :)