lördag 6 oktober 2012

Normal

Jag har börjat dagen med att googla på begreppen normal, intetsägande och alldaglig. Jag tänkte att jag skulle försöka dra mig åt det hållet. Det verkar vara ett vinnande koncept i det här landet. Och vinna vill jag ju. Men jäklar vad tråkigt det blev att googla på detta. Så istället googlade jag på begreppet konstig. Och hittade en massa skojiga saker!

Frågan för dagen: Vill jag ha tråkigt och vara en vinnare, eller vill jag ha skoj och vara en förlorare?

Ännu viktigare fråga: Vad vill man läsa om i en roman? En tråkig vinnare eller en konstig förlorare?



Konstiga skor. Och obekväma.

7 kommentarer:

Andra intryck sa...

Varför vill du vara normal (vad nu det är), intetsägande och alldaglig? Det vimlar ju redan av massor av sådana människor, så många att det är få som man lägger märke till.

Andra intryck sa...

Ångrade mig, tror inte alls att det egentligen finns så många "normala" eller alldagliga människor, det gäller bara att skrapa lite på ytan. Det är då det blir intressant =)

Hanna Lans sa...

Äsch, jag har väl någon slags kris. :( Har svårt att se när folk med karaktär blir motarbetade, men folk utan minsta lilla färg slinker igenom åt alla håll. Eller nå't. Eller så är det en kris ...

Andra intryck sa...

Ja, det är trist om det fungerar så. Ändra inte på dig själv, är säker på att du kommer gå långt.

Anneli Stålberg sa...

Jag vet inte vad det säger om mig, men jag föredrar nog en konstig förlorare. En tråkig vinnare går helt bort! :)

Maria Engelwinge sa...

Jag vill läsa om en konstig förlorare, surprise, surprise...;)
Men det är inte lätt att veta vem man ska vara i livet. En konstig vinnare kanske:)?

Hanna Lans sa...

En konstig vinnare vore inte fel. ;)

Tack Emmelie för pepp!

Skönt i alla fall att tråkiga vinnare går bort. :)