måndag 12 november 2012

Alltid du

Av Pernilla Alm.

Obehaglig. Iuuh, så obehaglig. Inte för att det var en rysare, skräck, deckare eller psykologisk thriller, utan just för att den handlade om vardagen. Hur den kan bli. Så himla lätt. Ett trevligt par med två små barn. Fast i vardagen, både tråkig, rolig, kärleksfull och irriterande. Men. Iuuh. Att trilla dit. Jag läser Alltid du och förstår hur himla lätt det kan gå till.

Jag funderade över varför det gick så fort att läsa den. När jag bläddrade lite i den efteråt, så insåg jag att det berodde på dialogerna. De löper så lätt och ledigt att även om de är många, så tyngs inte texten ned av dem, utan flyter på. Som svensk chick-lit (ja, jag tycker nog ändå att den hör dit) fungerar den alldeles utmärkt. Framförallt för er som har Denise Rudberg som favorit. Det blev lite kul i slutet när jag dragit parallellen med D.R, för i slutet är hon den första att få ett tack av författarinnan. :)

Köp eller låna om detta är din genre!

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Den är jobbig. Jag mådde faktiskt lite illa när jag läste den. Verkligheten är säkert lika hemsk många gånger.

Hanna Lans sa...

Säkert är den det. :(