torsdag 22 november 2012

Sämst

När man känner sig som en riktigt dålig skribent, är det viktigt att peppa sig själv på alla sätt och vis. Hittade två fina visdomsord från andra författare, har dock missat att skriva ner vilka:


Det svåraste med att vara författare är att stå ut med hur dåligt det är under tiden. 
-Här befinner jag mig just nu. Är kass, kassare, kassast. Kan man ens komparera det ordet? Ja, ni märker ju. Kass.
Om bara fågeln med den vackraste rösten sjöng, tänk så tyst det skulle bli i skogen då
-Den här är riktigt peppande. Alla böcker och berättelser behövs! Alla har någon som tycker om när texter skaver, går mot strömmen etc.

Tänker nu ta tag i dagen och skriva. Än på det ena och än på det andra.

5 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Alltså, vi lyckar till båda två - kör så det ryker!

Andra intryck sa...

Heja Hanna, jag vet att du kan!

Hanna Lans sa...

Jag försöker, jag försöööker!

mamman sa...

Den om fågeln i skogen var mycket bra!

Hanna Lans sa...

:)