onsdag 9 april 2014

Diskriminering och inskränkthet

... har jag funderat på idag. Jag förvånas ständigt över hur folk beter sig, folks åsikter och hur snäva världar vi tydligen lever i. På något sätt trodde jag att människan skulle bli mer och mer öppen med åldern, men i själva verket verkar det vara tvärtom. Så oerhört nedslående.

Å andra sidan har jag pratat med en synnerligen sympatisk och kompetent person idag, en polis, som gjorde mig på glatt humör. Rätt person på rätt plats har den inverkan på mig. Jag har även lärt mig varför judar låter omskära sina pojkar. Det har jag lärt mig tidigare i livet också, men förträngt. Guds och Abrahams avtal angående Israel känns lite eh ... för länge sedan eller eh ... påhittat, för att vara aktuellt idag.

Om tio minuter är mitt hår rosa igen. Äntligen.


6 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Men...du har väl inte lärt dig något nytt, eller? Angående judarna och deras speciella avtal som gör att de får tortera pojkbebisar? Undrar mest om jag missat något. Kram

Hanna Lans sa...

Det är så fånigt att jag liksom sorterat bort det. Då blir det som ny kunskap all over again. Du har inte missat något!

Anna Hansson sa...

Är det sant? Jag älskar rosa hår!

Hanna som inte orkar logga in. sa...

Just nu har jag knallrosa i topparna. I like it! Scrolla ner i inläggen så ser du bild på hur det ser ut. :)

Anna Granström sa...

Det är verkligen precis tvärtom - barn är så öppna för allt, sedan snävs an in och påverkas och blir inskränkt. Blä.

Hanna Lans sa...

Så himla sorgligt det är!