tisdag 22 april 2014

Värsta mardrömmen

I natt när magen vändes ut och in några gånger och värken från helvetet slog till på mina leder, då låg jag och skrämde upp mig själv med hur framtiden kan se ut. Att må illa kan vara något av det värsta jag vet. Det och en hård säng. Bara tänk hur horribelt det skulle vara att råka ut för en olycka/bli gammal och dement, och fast i en säng som en inte själv har fått välja? Om jag även skulle ha värk och sjukhuset/närstående skulle vilja lindra denna smärta med morfin? Helvetet på jorden! Jag avskyr hårda sängar och mår hutlöst illa av morfin.

Note to self: Berätta för närstående att jag behöver mjukaste sängen marknaden har att erbjuda, och annan smärtlindring än morfin. Omutifallomatt.

*Sorteras under sådant en tänker på när en har lite dödsångest.*

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hoppas att det onda har gått över!!

Sofie sa...

Krya!

NEWYORKMAMMAN sa...

Noterat. Hoppas du mår bättre.

mamman sa...

hahaha... när den tiden kommer är jag inte fysiskt närvarande men kan ju hojta i rymden! Nåväl, är du dement så kanske du inte märker att sängen inte är av mjukaste dun :) kram

Hanna Lans sa...

Bra NYC-mamman, jag litar på dig!

mamman: Du kan spöka lite för personalen i sådana fall tycker jag. ;)