söndag 28 december 2014

Garagebandpciphonepaddamac...

Jag blir galen. GALEN! Har spelat in hälften av mitt senaste manus och varendajävlagång jag ska lägga över ett ljudspår på SoundCloud så hänger det sig. Jag har köpt unlimited edition så att det ska gå att föra över en herrans massa ljud. Om GarageBand och SoundCloud bara kunde samarbeta lite bättre. Morr! Jag gissar att varje avsnitt har tagit mig fyra gånger så lång tid att lägga upp som det faktiskt tagit att spela in det. Dubbelmorr! Men, när jag googlar runt på de olika problemen som uppstår, så inser jag att jag inte är ensam om frustrationen, och det känns ju bra. Inte jag som är korkad alltså. (Ja, typ värsta mardrömmen.) Lite glad blir jag av folk som orkar behålla lugnet och skriva sådana här kommentarer:

Man ska kunna lira trummor och gitarr på skärmen t ex. Skulle jag då alltså kunna skapa det jag ville i GB och föra över det till en flerspårsfil i Cubasis, för att sedan föra över från Cubasis till ett flerspårsarrangemang i Cubase på PC? Låter smått huvudvärksframkallande, men man kan ju alltid ta några Treo. 

Ska jag göra nu efter några timmars slagsmål med GarageBand. Ta en Treo, Treo löser alla problem.

4 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Treo löser nästan allt! Jag är så impad av dig alltså!!!

P.M. Wilson sa...

Läser du in ditt manus alltså? Ber om ursäkt, det är första gången jag besöker din blogg så jag hänger inte riktigt med:)
Det ligger lite långt fram för mig som gett mig på utmaningen med att skriva en bok- vilket jag bloggar om.
Oavsett, intressant att veta hur det går med inspelningen så jag vet hur jag själv ska göra när det blir dags för mig.
Lycka till med tekniken!

NEWYORKMAMMAN sa...

Kan inte du också göra ett överdrivet långt blogginlägg om Golden Globes?:-)

Hanna Lans sa...

Det är så vansinnigt jobbigt att göra från telefonen och på jobbet hinner jag inte! Aaargh, livets väsentligheter: Yta och flärd och jag hinner inte med det!! *Snyft*